proteinpizza rrrrday



Spiser pizza flere ganger hver uke, og har helt dilla. Har lenge vrt fan av grove pitabrd som bunn, som jeg deler i to - det blir skikkelig spr pizzabunn. Men, for selv kunne justere mengden, og for f mer nring og mindre tilsetning har jeg begynt lage bunnen selv. Veldig enkelt og greit, mye lettere enn man skulle tro. Ettersom jeg ikke lager "vanlig" pizzadeig og den ikke skal heve er dette gjort p null komma niks. 

Ingredienser til en person:
ca 50g valgfritt mel (jeg bruker stort sett havre og spelt)
1 egg
1 eggehvite
1ts bakepulver
litt salt og nsket krydder

Fremgangsmte:
Sett ovnen p 200 grader. Bland sammen ingrediensene, og smr utover et bakepapir s tynt du klarer. Stekes i ovnen i ca 10 minutter. 
Fyll deretter pizzabunnen med masse godt. Jeg pleier smre tomatpur p hele bunnen. Nr bunnen str i ovnen steiker jeg karbonadedeig med grovhakkete tomater og krydder. I tillegg bruker jeg kokt skinke, lk, sopp, paprika, tomat og ost. Helt til slutt krydrer jeg godt med basilikum og oregano.
Stek s pizzaen igjen til osten er smeltet. 

Jeg pleier ogs bruke hjemmelaget hvitlksdressing p pizzaen, som er en stor favoritt.
Hvitlksdressing:
Bland sammen mager kesam, et hvitlksfedd, og diverse krydder. Jeg bruker blant annet basilikum, oregano, salt, lkpulver, timian, og diverse andre urtekrydder jeg har i skapet. 


  2 kommentarer p "proteinpizza rrrrday"

Postet av: Hege Kristin
det s kjempegodt ut! :D
20.07.2016, 19:44
URL: http://www.hegekristin.blogg.no
Postet av: Katrine- kosthold & trening
h, s godt! :)
20.07.2016, 19:51
URL: http://katrinekri.blogg.no

Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:



















Velkommen!




HANNA OLSEN
Treningsnarkoman med en interesse for sunn mat og bakst.

Kategorier


Hverdag. Trening. Kosthold. Oppskrifter. Inspirasjon. Omtaler. Tips. Videoer. Formbilder.

Copyright


Blogg.no leverer teknologien bak denne bloggen. Bloggen er underlagt Lov om opphavsrett til ndsverk.
hits