Nok unnskyldninger!

Jeg prver forst meg p mennesker. Mennesker som nsker g ned i vekt. Mennesker som nsker en forandring. Som ikke fler seg bra. Som nsker bli sprekere, strammere, sterkere. Som nsker vre mer funksjonelle, orke leke med barna sine. Som nsker bedre livskvalitet ved trene og spise sunt.
Men s klarer de ikke.

De aller fleste vet snn ca hvordan de skal komme seg dit, de m frst og fremst komme seg p trening eller ut p tur, og de m spise mindre enn de gjr i dag(hvis mlet er vektnedgang riktignok). Men s skal de p dd og liv finne p unnskyldninger. Unnskyldninger overfor andre og unnskyldninger overfor seg selv. Det er samme for meg om du ikke nsker hre, om du "har lavt stoffskifte" eller "har vondt i ryggen" eller "ikke har tid". Samme for meg! Du trenger ikke forklare deg for meg. Du m fortelle deg selv at du m begynne vre rlig. Start med det.Du kommer aldri til n mlet ditt hvis du fortsetter unnskylde deg. Kun du kan gjre en forandring.

Du m ta fatt p ditt eget liv og komme deg opp av sofaen, fordi livet ditt og mlet ditt gr forbi sammen med unnskyldningene.

Hvorfor er det snn at noen mennesker fr det til, klarer mlene sine, jobber hardt p flere felt i livet og aldri gir seg, mens andre mennesker liksom gir opp fr de har prvd, blir latere, og ser p mlet som lengre og lengre unna for hver dag? Det sekundet du begynner tvile p deg selv,tviler p om du kommer til klare det, har du allerede begynt gi opp og sjansen er mindre for at duklarer det.

Har du tenkt p hvor mye mental trening har med fysisk trening gjre? Det er den strste delen av treningskta. Frst m du komme deg p trening, ved bruke viljestyrke, og ved bestemme seg for at det er viktig for deg. Deretter m du klare gjennomfre en plan, og presse deg hardt gjennom den for f resultater. Det sitter kun i hodet ditt, hvor mye du vil dette. Det er derfor resultater er fascinerende. Du m jobbe hardt for det, mentalt og fysisk. Hvor mye nsker du det?

Det er ikke snn at mennesker som trener har bedre tid enn deg. Eller har mindre plager enn deg.Ofte er det kanskje motsatt. Men de velger gjre det likevel, fordi det er en hy prioritet p lista. Det er viktig for dem. Det gir dem noe tilbake, som mer overskudd, mestringsflelse, utskilling av endorfiner, mer styrke, balanse, bevegelighet og kondisjon til bedre gjennomfre en vanlig dag. Trening er ogs forebyggende, og ofte fr dumindrevondt av styrke kroppen og forbedre holdningen din.

Det handler om hva som er viktig. Vi har alle lite tid, mye gjre, forventninger fra alle sider, plager og problemer av noe slag. Og vi har alle hver vr historie.Men du m ta et oppgjr med livet ditt, prioritere det som betyr noe for deg, det som gir deg noe tilbake, og slutte lage unnskyldninger for deg selv.

Her er noen veldig fine quotes som er vel s sanne, og noe tenke p hvis du er flink til unnskylde deg.



Med dette i bakhodet - ha en fin lrdag!

Hanna


  0 kommentarer p "Nok unnskyldninger!"


Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:



















Velkommen!




HANNA OLSEN
Treningsnarkoman med en interesse for sunn mat og bakst.

Kategorier


Hverdag. Trening. Kosthold. Oppskrifter. Inspirasjon. Omtaler. Tips. Videoer. Formbilder.

Copyright


Blogg.no leverer teknologien bak denne bloggen. Bloggen er underlagt Lov om opphavsrett til ndsverk.
hits