dagens beinprogram

Beinkta er den viktigste kta spr du meg, fordi beina utgjr den strste delen av kroppen. Det er her utviklingen skjer. Det er her du virkelig bygger en kropp, styrker den opp og utvikler mer muskelmasse og derav hyere hvileforbrenning. Beina bruker du ogs veldig mye i hverdagslige aktiviteter. Men beinkta er ogs tyngst, fordi psyken stort sett gir seg leenge fr kroppen gjr. Beina tler enormt mye! Det utvikle gode bein er det ikke alle som klarer.

Et beinprogram br vre, som alt annet, individualisert. Med tanke p skader/plager, ml og nsker, utgangspunkt og fysikk, din evne til restitusjon, hvor ofte du trener, osv. N trener jeg bein en gang i uka, og da er det helt vesentlig ta i hardt nok og ha et program med variasjon og gode velser med tanke p mlsetting for f fremgang.

Mitt program er basert p noe forskning, mlsetting, mitt utgangspunkt, min restitusjon, mine nsker. Bret Contreras er en fyr som jeg virkelig hrer p nr det gjelder bein/rumpetrening og gode velser, for han vet hva han snakker om. rleit overlate den delen til de som kan det. Alexander er en kjempedyktig personlig trener, s han stoler jeg 110% p nr det gjelder trening og kosthold, s han styrer det meste!

Jeg starter alltid beinkta med ca 10 minutter oppvarming. Squat to stand, strikk, tying og bying, aktivering av rumpemuskulaturen. Det er kjempeviktig for meg, og jeg merker stor forskjell p hvor bra kta blir etter hvor bra jeg har varmet opp og aktivert beina og rumpa. Jeg varierer velser, sett, reps og rekkeflge relativt ofte, fordi kroppen vender seg til alt, men dagens beinkt bestod av:

1. Sumo marklft 3 x 6-8
2. Hipthrust 3 x 8-10
3. Rumensk marklft 3 x 12-15
4. Boxsquat med strikk 2 x 8-10
5. Pistolsquats 2 x max reps
6. Ettbens legext 3 x 12-15
7. Stepups, rolig tempo 2 x 10
8. Strikk

JA det er mange velser, men med tanke p at jeg kjrer bein EN gang i uka n, s klarer kroppen helt fint restituere seg. Vanligvis hadde jeg kjrt halvparten av velsene. Vi trenger mye frre sett enn vi tror, ingen vits overdrive. Jeg blir i hvertfall helt kjrt hvis jeg presser meg for hardt, s etter flere r med trening har jeg endelig klart finne hvor grensa mi gr.

En throwback selfie for anledningen. 

En god dose bakside i dag, med noen tunge, gode velser for styrke, samt litt hypertrofi og lettere aktiveringsvelser. Avslutter ofte med strikk for tmme muskulaturen helt! Skal ikke undervurdere kraften i den lille saken der alts. 

God lrdag!
Hanna


  3 kommentarer p "dagens beinprogram"

Postet av: Tina Marie
S flink! Skal prve noen av disse velsene :) Ha en fin lrdag1
20.02.2016, 16:41
URL: http://tinamh.blogg.no
Postet av: Heidi Tindvik
Kjempe fin blogg, gy flge deg bde her og p insta spreka 😃😃💪
20.02.2016, 17:14
URL: http://heiditindvik.com
Postet av: Aleksandra
For en flott form du er i! Skulle egentlig selv trene bein i dag, men dessverre tok jeg litt for tunge kneby sist og har sm vondt i ryggen n. Tenkte jeg skulle ta det rolig i noen dager. God og sprek helg til deg :)
20.02.2016, 17:24
URL: http://aleksi.blogg.no

Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:



















Velkommen!




HANNA OLSEN
Treningsnarkoman med en interesse for sunn mat og bakst.

Kategorier


Hverdag. Trening. Kosthold. Oppskrifter. Inspirasjon. Omtaler. Tips. Videoer. Formbilder.

Copyright


Blogg.no leverer teknologien bak denne bloggen. Bloggen er underlagt Lov om opphavsrett til ndsverk.
hits