Mitt kosthold

Det er mange som spr meg om hvordan jeg orker spise s sunt hele ret. Hvorfor blir jeg ikke lei? Det er jo s vanskelig spise sunt og det er ikke s mye velge mellom. Vel.. Jeg har ikke den oppfatningen for si det snn. Derfor tenkte jeg dele hva jeg faktisk spiser p en vanlig dag.

Som dere ser under, er det mye god mat. Jeg erglad i kose meg. Dette er et kosthold jeg har (etter mange r med prving og feiling) funnet ut at passer perfekt for meg. Perfekt for psyken, kroppen og treningen for nevne noe. Det er enkelt og jeg koser meg hver dag. Jeg spiser mye karb, moderat med protein og lavt p fett. Dette er kroppen min glad i. Jeg spiser ogs en moderat mengde grnnsaker, frukt og br hver dag. Men; dette fungerer optimalt for meg, min livsstil og min mlsetting.

Men ikke kom og fortell meg at man m spise kjip, trr diettmat for ha en sunn livsstil, eller g ned i vekt for den saks skyld.



1: Havregrt
Jeg starter dagen med sjokogrt ca 350 dager i ret. Havregrt med sjokoladeprotein, msli og kanel. Helt perfekt og veldig mettende. Jeg anbefaler sjekke ut Linda Stuhaug sine utallige havregrt-oppskrifter hvis du nsker en annen vri enn min sjokoladegrt.

2: Yoghurt, kesam, frukt, lomper, questbar
Jeg personlig er ikke noe fan av en stor lunsj. Jeg synes det er behagelig med et lett mltid midt p dagen, ogsynes dette er en perfekt mellomting. Det blir som regel variere mellom skyr/mager vaniljekesam, frukt, speltlomper med ost og skinke, og questbar.

3: Laksewrap med tzatziki
Er stor fan av wraps! Fullkornstortilla eller speltlomper med laks og hjemmelaget tzatziki av mager kesam er s godt!

4:Smoothie/milkshake
Etter trening blir det ofte proteinshake, sjokolademelk, protein milkshake eller smoothie. Spesielt hvis neste mltid ikke er fr noen timer senere. En favoritt er proteinmilkshaken: sjokoprotein, en skvett melk, banan, isbiter og litt oboy. Mmmm.

5:Proteinvafler
Det er ikke hver dagjeg lager dette, men det hender det blir proteinvafler til kvelds. Det er virkelig den store favoritten! Litt hakkede ntter og fibersirup p toppens er jeg meget fornyd. Oppskrift p vaflene er lenger ned p bloggen.

Obs: tran og multivitamin er ogs noe jeg tar hver dag! Tran er det viktigste tilskuddet vi kan ta.

Jeg spiser ikke alltid 5 mltider, noen ganger blir det frre, noen ganger blir det en middag eller to ekstra. Det varierer. Er ikke s nye med hvor mange mltider jeg spiser, hvor ofte, osv. Det viktigste er det totale kaloriinntaket og nringsinnholdet i lpet av en dag.


Hanna


  2 kommentarer p "Mitt kosthold"

Postet av: Katarina
Hei. Tar du kreatin-tilskudd, og hva er din erfaring med bruk av kreatin? Jeg vet at kreatin binder vann, og etter mye lesing p nett har jeg inntykk av at flere ser "tjukkere" ut. Har du erfart dette? 😊 Lurer ogs p om det er ndvendig fylle opp lagrene i startfasen, eller om man bare kan ta anbefalt dose daglig? P forhnd takk for svar, og for at du deler s mye nyttig p bloggen!! 😊👍🏼
18.01.2016, 21:33
Postet av: Hanna Olsen
Katarina: Hei! Jeg bruker ikke, og har aldri brukt kreatin, s jeg er ikke den rette til svare deg p den kommentaren her egentlig! Jeg holder meg til det som er enkelt huske hver dag, nemlig minst mulig av tilskudd, og da holder tran og vitaminer i massevis for min del. Ja kreatin binder vann, men det er veldig individuelt hvor mye det synes. Det sprs blant annet p hvor flink du er til drikke mye vann. Noen kan se mer vannete ut enn andre, s jeg tenker at det er ikke verre enn prve, s merker du fort om dette er noe du nsker fortsette med. Kreatin er jo en av de f tilskuddene som det er bevist at har mange gode effekter. Du kan dosere som du selv nsker, noen starter med hyere dose, andre bruker bare vanlig dose fra starten av. Jeg har ingen erfaring med dette som sagt :) S hyggelig hre, tusen takk for det :)
19.01.2016, 10:57
URL: http://hannaolsen.blogg.no/

Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:



















Velkommen!




HANNA OLSEN
Treningsnarkoman med en interesse for sunn mat og bakst.

Kategorier


Hverdag. Trening. Kosthold. Oppskrifter. Inspirasjon. Omtaler. Tips. Videoer. Formbilder.

Copyright


Blogg.no leverer teknologien bak denne bloggen. Bloggen er underlagt Lov om opphavsrett til ndsverk.
hits