punktforbrenning

Trener du situps for at plsa p magen skal bli flat? Da har du nok misforsttt. 
Det er mange som tror at man kan punktforbrenne fett p deler av kroppen. Det kan man dessverre ikke! Ikke kast bort tid p situps for f flat mage eller slem pike/snill pike maskinen for f tynnere lr.

Situps i seg selv er ikke den beste velsen, men den trener riktignok magemusklene. Det som skjer er at magemusklene blir strre. Fettet som er over magemusklene blir ikke dermed sagt noe mindre. Magemusklene er ogs relativt sm i forhold til resten av kroppen, og det koster ikke mye energi for kroppen trene de. Med andre ord man forbrenner lite fett i forhold til trene strre muskelgrupper. 

S hvorfor ikke bruke tiden p treningssenteret p noe som faktisk fungerer?

Tunge baselft er et eksempel p velser som inkluderer flere store muskelgrupper, og derfor ogs forbrenner mye mer bde under selve kten og etter kten.
Det er ogs snn at jo mer muskler man fr, jo bedre hvileforbrenning fr man. Det er absolutt en fordel trene mye rygg og bein, som er store muskelgrupper og utgjr et strre volum av den totale muskelmengden og derfor ogs krever hy energiomsetning. Eks vil et sett med kneby kreve mye mer energi enn et sett med situps.

80% av det totale muskelvolumet p kroppen er p rygg og bein, s det sier seg selv at nsker man mer muskelmasse er det disse man br fokusere p. Med andre ord, bryst og armer-gutta p gymmet trener omtrent 20% av det totale muskelvolumet. 

Det er fortsatt mulig bygge den kroppen du vil ha. Er det stram rumpe og tynn mage du nsker? Eller er det bred rygg og store armer? Hvorfor ikke likegodt mer muskelmasse p hele kroppen? Det er opp til deg bestemme. Styrketrening + bra kosthold = den kroppen du nsker deg. Det hres kanskje lett ut, men det er fakta. Det krever mye jobb, men det er mulig. Du m trene og spise etter hva du setter deg som ml. 

Du kan likevel ikke velge hvor fettet skal forsvinne. Fettlagring og fettforbrenning er genetisk betinget og vil ikke vre mulig styre. For noen vil fettet slippe raskt p mage og lr, mens hos andre slipper fettet frst p armene. For noen er det veldig vanskelig fjerne fettet p hoftene, mens hos andre er kanskje leggene det siste som slipper. Snn er det bare. Alle er forskjellige. Det tar bare tid og dedikasjon for f de resultatene man nsker p disse "problemomrdene".


  0 kommentarer p "punktforbrenning"


Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:



















Velkommen!




HANNA OLSEN
Treningsnarkoman med en interesse for sunn mat og bakst.

Kategorier


Hverdag. Trening. Kosthold. Oppskrifter. Inspirasjon. Omtaler. Tips. Videoer. Formbilder.

Copyright


Blogg.no leverer teknologien bak denne bloggen. Bloggen er underlagt Lov om opphavsrett til ndsverk.
hits